Thursday 4 August 2011

5 pantai TERBEST yang ak tamao pergi~

Siapa suka mandi pantai? Angkat tangan macam Usop Wilcha~ huhu.. (angkat sikit je, ketiak masam tu, huhu) Kita semua menyukai pantai, tetapi ada banyak hal berbahaya di sana yang mengancam kita sebenarnya. Ayo,, tak tahu~~ haha..  Jika Anda berkunjung ke beberapa pantai ini berberhati-hatilah, jangan sampai menyesal kemudian nanti ye kawan-kawan.

1. Pantai Pulau Shired, Florida
Di Florida, Amerika Syarikat,di iktiraf pada tahun 2009 ke dalam pantai negara yang paling tercemar. Ada risiko akan terkena iritasi kulit,, hepatitis dan gangguan perut.

2. Pantai Hanakapiai, Hawaii
Di Kuai, Hawaii begitu indah ciptaan Allah. Namun pada kenyataannya, itu adalah perangkap kematian. Sejauh ini, 82 orang meninggal yang disebabkan oleh ombak pantai dan arus yang kuat. Jangan cuba-cuba untuk pergi ke dekat tepi air.

3. Pantai Gulf, California
Pantai ini merupakan habitat sekitar dua puluh ular paling berbisa di Amerika Syarikat, Ular tersebut kebiasaannya membunuh orang dewasa dalam waktu kurang dari dua jam. Jika tidak segera berenang ke tepi air, katakan “selamat tinggal”.

4. Pantai Amazon, Amerika Selatan
Ini adalah rumah untuk berbagai predator berbahaya, termasuk pirana. Anda harus bergerak sangat hati-hati. Jangan pernah berenang ke air yang dalam selama musim kemarau di mana saat ikan super duper kelaparan.(lagi-lagi masa puasa ni, ikan pon kebulur gak taw)

5. Pantai Bolinas, California
Jika anda akan berenang di tempat yang kelihatan begitu jernih airnya, apa yang anda perlu lakukan ialah memikirkan tiga hal ini: hindari untuk mandi di malam hari, jangan memakai perhiasan, dan jangan pernah pergi ke air ketika ada organ yang berdarah atau luka. Kerana kat sini ada banyak yu~ #ok bai, saya belum kawin lagi, jangan la makan saya.. Isi saya tak sedap~ Makan dorang takpe~~ heheh#

3 comments:

  1. haha...lawak wei ang patut p mandi kat pantai no 4...biaq kena mkn ngan piranhna

    ReplyDelete
  2. haha..ang snggup ka kehilngn kawan?

    ReplyDelete